Print & catalogi

De productcatalogus is voor veel bedrijven - en zeker in retail - de absolute basis van hun business. Je kan zelfs stellen dat het hun reden van bestaan is. 

Vandaar het enorme belang om zo’n catalogus goed aan te pakken. De informatie die nodig is voor het opmaken van een cataloog zit meestal vervat in het ERP-systeem van het bedrijf, maar…

Uit ervaring blijkt dat het merendeel van de huidige ERP-systemen niet alle informatie bevatten die nodig is om tot een gebruiksvriendelijke catalogus te komen. Twee zaken ontbreken meestal standaard: foto’s van de producten (zeker op hoge resolutie voor gebruik in print) en commercieel toegankelijke en wervende teksten. Twee essentiële elementen om tot een verkopende cataloog te komen.

Het assortiment wordt bovendien vaak heel frequent aangepast (met nieuwe producten of nieuwe verpakkingen) en dan nog door verschillende mensen. Daardoor is de info die uit het ERP-systeem kan gehaald worden meestal vrij chaotisch gerangschikt en niet uniform qua stijl (lettertype, corpsgrootte, schikking,…).

Een catalogus vormgeven gebeurt bij Mink dan ook allereerst op ERP-niveau. Dat bespaart immers enorm veel tijd, geld en ergernis. Bovendien legt deze aanpak ook de basis voor latere digitale toepassingen van de catalogus, zoals een webshop of digitale subcatalogen.

Deze benadering is niet de enige tijdbesparende actie die we toepassen. Ook de vormgeving van de cataloog wordt zo ver mogelijk geautomatiseerd en geprogrammeerd, de fotografie gebeurt in onze eigen geïntegreerde fotostudio en onze eigen copywriters zorgen voor de overtuigende teksten. Voeg daarbij een decennialange ervaring in de opmaak van catalogi en ander drukwerk, en dan weet je dat je aan Mink een heel stevige partner hebt voor de opmaak van uw cataloog, brochure, newsletter, flyer of andere printjobs.

  • Copagro - Benelux marktleider in de distributie van non-paint-, paint- & deco-producten voor de vakman-decorateur.
    Catalogus
    Copagro groepeert maar liefst 37 groothandelaars en 154 verkooppunten in de Benelux. Hun ambitie is om aan schilders en decorateurs het juiste product aan te bieden tegen de beste prijs en met de beste service. De communicatie met de doelgroep verloopt voornamelijk via catalogen, nieuwsbrieven, folders, events, staalboeken en POS-materiaal.

  • Catalogus Tophunt

    Tophunt - Reisorganisatie voor internationale jachtvakanties
    Catalogus
    Tophunt Travel biedt exclusieve jachtvakanties en safari’s aan over de hele wereld. Dé tool om die aan de man te brengen, is nog altijd de goede oude reiscatalogus. Die is heel verzorgd uitgegeven met levensechte foto’s en wordt door de liefhebber dan ook vaak beschouwd als een collector’s item.

  • Catalogus Deschacht

    Deschacht - Nationaal opererende bouwgroothandel actief in 3 segmenten: 'riolering & afvoer', 'dak, gevel & isolatie' en 'folies'.
    Catalogus
    Vele mensen die actief zijn in de bouwsector zijn moeilijk digitaal bereikbaar, omdat ze nu eenmaal niet veel tijd aan hun bureau doorbrengen. Gedrukte media zijn dan ook aangewezen om deze doelgroep te bereiken. Voor onze klant Deschacht verzorgen we de opmaak van de jaarlijkse cataloog, de nieuwsbrieven, de promotieleaflets, posters en banners, promopanelen in de showrooms,...

  • Catalogi Gouwy

    Gouwy - Heeft alles voor een geslaagde winkelpresentatie en -decoratie.
    Catalogi
    In de kleinhandel is de vitrine de ultieme verleider. Hoe aantrekkelijker die eruit ziet, hoe meer aandacht die zal trekken. De decoratiecataloog van Etalage Gouwy toont de verschillende decoratie-elementen dan ook in de vorm van een reeks thematisch samengestelde vitrines, waardoor klanten veel beter kunnen kiezen. Ideeën aanbieden is hierbij het hoofddoel. Om alles gestroomlijnd (en snel) te laten verlopen, doen wij de opnames ter plaatse met onze mobiele studio.

  • Magazine Vlaco
    Affiche Vlaco

    Vlaco - De Vlaamse Compostorganisatie staat in voor alles compostering en kringlooptuinieren aangaat in Vlaanderen
    Magazine
    Voor onze klant Vlaco verzorgen we sinds jaar en dag de opmaak van hun 2 trimestriële nieuwsbrieven, de Vlacovaria en het KringloopZINe, evenals ander printmateriaal.

  • Folders Pharmavize
    Mascotte Pharmavize

    Pharmavize - Ontwikkeling van medicijnen.
    Brochure
    Pharmavize ondersteunt en begeleidt pharmabedrijven bij het lange ontwikkeling- en goedkeuringsproces van nieuwe medicijnen. Uiteindelijke doelstelling is om die ontwikkelingstijd zo snel mogelijk te laten verlopen. Vandaar het themabeeld in de vorm van een raket die begint bij de molecule en eindigt bij de uiteindelijke pil. Die pil kreeg dan een tweede leven in de vorm van de Pharmavize 3D-mascotte, die ingezet wordt als eyecatcher in presentaties, op events en op beurzen.

  • Catalogus Novalac
    Folder Novalac

    Novalac - Functionele babyvoeding
    Catalogus en folder
    Novalac produceert babymelk die gericht is op het voorkomen van bepaalde problemen, zoals reflux, diarree, allergieën,… bij zuigelingen. Hun formuleringen zijn stuk voor stuk wetenschappelijk onderbouwd. Hun communicatie richt zich quasi uitsluitend op dokters, pediaters en apothekers.

  • Heel catalogus
    Brochures Heel
    Brochures Heel

    Heel - Natuurlijke bioregulerende geneesmiddelen en klassieke homeopathie.
    Catalogus
    De bioregulerende geneesmiddelen van Heel onderscheiden zich van de klassieke geneesmiddelen omdat ze verder gaan dan de symptoombestrijding. Ze stimuleren de lichaamseigen afweerprocessen en helpen zo om de natuurlijke balans te herstellen en de ziekte te overwinnen. Dat is echter een complex verhaal dat enige deskundige uitleg behoeft. Vandaar dat de communicatie van Heel zich voornamelijk op de prescriptoren en influencers focust, met name dokters en apothekers. Toonbankdisplays, compendia, productfolders, leave behinds, detail aids.